Miasto Dziurawych Dróg Postów: 1168
|
Data: 24.01.2013; 17:44 Są wyniki ogólnopolskiego rankingu. Gdzie jest "zapalone" miasto? Torba z logo i wywiady to nie wszystko, żeby zdobyć uznanie.
Czekamy na komentarz "Radnego", o przejściowych problemach, obiektywnych trudnościach i ciągłej walce o lepsze jutro...
http://wiadomosci.onet.pl/wiadomosci/oto-zwyciezcy-rankingu-perly-samorzadu,5403437,13575928,fotoreportaz-maly.html
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 24.01.2013; 19:12 Miasto siadło w ułatwianiu życia niepełnosprawnym.
Dziś kiedy tak wielkie inwestycje są w Czechowicach,burmistrz ubolewa nad porażką co do remontu dworca,,,,a o programie nauczania integracyjnego ANI SŁOWA,nie dziwi mnie że miasto nie ma w sobie nic,czego by nie było w innych miastach.
Wiem ,,temat Was drażni,,,ale ja Czechowicom nie będę w niczym kibicować,dopóki włodarze nie pomyślą o tym że nie wszystkie dzieci które ze względu na swoją niepełnosprawność nie mogą uczęszczać do "normalnych"szkół,nie muszą być "skazane"na szkołę specjalną,a jedynie co dla tych dzieci jest dobre to wprowadzenie do jednej szkoły -program nauczania integracyjnego.
Więc Czechowice to w cale nie jest miasto z zapałem,,,
|
Czechowice Dz Postów: 1067
|
Data: 24.01.2013; 19:31 Słusznie @miastobis...brawo w Twą stronę...
Pan włodarz liczyłby tylko dukaty ze skarbonki przydrożnej...to primo...to żyła złota...
To nasze kieszenie...nasze pieniądze bezsensownie nam odierane podstępem...za które możnaby wyjść do kina...na sklepy...itd...wspomagać budżet od innej strony...zadowalając obie strony...
Ale po co...tak szybciej i łatwiej...
Ludzi zapytać...takiej @miastobis się poradzić...nie ośmieszać się publicznie...
Koncert charytatywny to ZA MAŁO panie burmistrzu...ZA MAŁO...stanowczo...
|
Czechowice-Dziedzice Postów: 3528
|
Data: 24.01.2013; 20:45 Widzisz, koncert charytatywny jest nośny medialnie, normalna praca dla innych ludzi jest mniej popularna.
Miasto, poruszyłaś bardzo ważny temat, kontynuuj go, a ja będę Cię wspierał. Załóż może nowy wątek?
|
Czechowice-Dziedzice Postów: 3429
|
Data: 24.01.2013; 21:34 zuczku o ile mi wiadomo to temat był na forum oraz na ogólnych wiadomościach
Ziumku widzę ze podniosłeś się bravo!!!!!!!!
Miasto jestem za ciąg dalej
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 24.01.2013; 21:43 Przekonałam się drobnyżuczku że tu to nie ma sensu,może dwie trzy osoby były od których dostałam znak poparcia.
Nie mogę zrozumieć dlaczego tak mało ludzi,było by w stanie poprzeć plan wprowadzenia programu integracyjnego?Jeżeli ten temat kogoś nie dotyczy bezpośrednio,a jego głos mógłby komuś ułatwić życie,,czemu milczy?Czemu nie poprze ,nie chce dać szansy?
Czemu burmistrz milczy?radni?szkoły?
Co artykuł dał?nic,,,
Na razie,,bo ja nie ustąpię,moja dziecko dopiero rozpocznie naukę ,w szkole specjalnej,,,,choćby za dwa lata,trzy ale przeniosę ją do "normalnej"szkoły z klasą integracyjną TU w Czechowicach.
Albo p.Burmistrz publicznie wyrazi opinie że w naszym mieście nie będzie programu nauczania integracyjnego,bo jest w Ligocie bo nasze miejskie swoje dzieci lepiej i łatwiej pozbyć się do innego miasta,a jak nie to do szkoły specjalnej!
Tak to dziś wygląda,,,
|
Miasto Dziurawych Dróg Postów: 1168
|
Data: 24.01.2013; 21:52 Nana, pamiętasz? Razem walczyliśmy o utrzymanie "Rehabilitacji", tej w żłobku. I popatrz, udało się.
Ostre i stanowcze działanie zmusza decydentów do działań korzystnych dla nas, a nie dla ich interesu.
Więc walcz... sama widzisz, że warto...
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 24.01.2013; 21:55 Do tej pory byłam sama,,,,
Teraz z takim poparciem to aż ,,,,,serducho rośnie:))
Dzięki,,,dzięki :)))
|
Czechowice Dz Postów: 1067
|
Data: 24.01.2013; 22:06 Moje "błogosławieństwo" też masz...w razie potrzeby będę za Tobą i ideami...
Panie burmistrzu...pokaż Pan klasę...PRAWDZIWE serce...nie to na "profity"...to dla mieszkańców...uniwersalne...potrafiące bić dla każdego...choćby i z osobna...
Słuchaj tej kobiety...krzyczy w Twą stronę od dawna...
Czy chce tak wiele...?
Szczypta dobrej woli...dla pełni szczęścia...
Posłuchaj głosu dzieci...z ust rodziców...POKAŻ na co Cię stać...bezinteresownie...bez namysłu...bo to dobre idee...ważny temat...
|
Czechowice-Dziedzice Postów: 356
|
Data: 24.01.2013; 22:11 Kurcze ziumok - metamorfoza czy kwarantanna? Piszesz sensownie.
Brawa w Twoją stronę tym razem.
|
Czechowice-Dziedzice Postów: 515
|
Data: 24.01.2013; 22:11 Nie rozumiem co stoi na przeszkodzie by takie klasy utworzyć. W czym tkwi problem. W samym "niechceniu"?
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 24.01.2013; 22:22 Też czekam na te odpowiedzi.:)
|
Machu Picchu Postów: 274
|
Data: 25.01.2013; 08:57 również popieram Twoje działania. czuję się co prawda zażenowany bo to są tylko słowa. ale jeśli takie słowne poparcie ma dla Ciebie znaczenie to masz je także ode mnie. powodzenia :)
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 09:59 Ano ma znaczenie bo widzisz,,,kiedy inni ludzie nie mają takiego zmartwienia jak Ty,ale w realizacji czegoś wspierają Cię-choć słowem poparcia,,,to człowiek czuje że robi dobrze,że choć dotyczy to tylko Ciebie i dziecka,zaczynasz czuć się "bezpieczniej",doceniasz wrażliwość innych,,,,i najważniejsze-wiesz że nie wszyscy ludzie Twoje dziecko odrzucają,a to daje więcej siły i motywacji.:)
Więc,,,DAJECIE MI BARDZO DUŻO!
i za to dziękuje,,,,:)))))
|
Machu Picchu Postów: 274
|
Data: 25.01.2013; 10:13 miłe słowa.dzięki. z jednym się nie zgodzę.tego nie wiesz jakie mają zmartwienia. czy w ogóle je mają czy też nie. bywają zmartwienia ogromne. takie których również Ty sama nie znasz. obyś nigdy nie poznała.słowa poparcia zatem na pewno masz od ludzi z różnym balastem życiowym.na pewno nie tylko od tych którzy mają prosto i z górki. pamiętaj o tym. jeszcze raz powodzenia.tymczasem - obowiązki wzywają.
|
Czechowice Postów: 492
|
Data: 25.01.2013; 10:15 ...bo wszystkie dzieci nasze są... :)
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 10:23 Wiem o tym doskonale,powiem więcej,,,moja sytuacja w porównaniu z troskami,kłopotami czy chorobami innych-jest dużo lepsza.
Wiem co znaczy mięć dziecko niepełnosprawne,ale wiem że inne dzieci są bardzo chore i mają dużo bardziej większą niepełnosprawność.
Wiem co to być biedniejszym,ale wiem że inni żyją w nędzy.
Wiem,że ludzie mają bardziej pod górkę niż ja,,,,i dlatego dziękuje Bogu że mam takie życie jakie mam,,,,,bo inni mają dużo gorzej.(:
Ja o tym wiem,i pamiętam o tym każdego dnia,,,,
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 10:54 Ps
mi nie chodziło że inni nie mają zmartwień,pisałam myśląc o nauczaniu integracyjnym,że inni nie mają tego zmartwienia,nawet ich to może nie obchodzić ale mimo to wspierają bo wiedzą że jest to ważne dla Ciebie.
Więc nie możesz się zemną nie zgadzać :)
|
Taka tam dziura Postów: 153
|
Data: 25.01.2013; 15:14 @miastobis
A może powiedz jakiego rodzaju jest to niepełnosprawność, bo samo słowo ma tak wiele znaczeń, że właściwie nic nie znaczy.
Na czym miałoby to nauczanie integracyjne polegać i gdzie jest problem?
|
Czechowice-Dziedzice Postów: 3528
|
Data: 25.01.2013; 15:55 Nauka w klasie integracyjnej, mimo że wiąże się z pewnymi trudnościami, jest rozwiązaniem wpływającym korzystnie nie tylko na rozwój dzieci z niepełnosprawnościami, ale i zdrowych. Klasy integracyjne są klasami, gdzie wspólnie uczą się dzieci pełnosprawne i te z niepełnosprawnością. Są mniej liczne od typowych klas szkolnych, mają około 15-20 uczniów, z których maksymalnie pięcioro wymaga szczególnej uwagi. Na lekcjach obecnych jest dwóch nauczycieli. Powstanie w szkole klasy integracyjnej wymaga odpowiedniego przygotowania budynku i przeszkolenia personelu, mimo to jest ich coraz więcej, a rodzice coraz chętniej posyłają do nich swoje dzieci.
Z perspektywy dzieci z niepełnosprawnościami
Nauka w klasie integracyjnej przynosi wiele korzyści dzieciom z niepełnosprawnościami. Przede wszystkim pozytywnie wpływa na ich rozwój emocjonalny i społeczny. Przebywając ze sprawnymi rówieśnikami uczą się funkcjonowania w społeczeństwie, w którym przyjdzie im żyć po skończeniu szkoły, nawiązują kontakty, przyjaźnie, rywalizują, wspólnie spędzają czas. Uświadamiają sobie, że mimo posiadanej dysfunkcji nie są gorsi od innych, czują się dowartościowani, gdy odkrywają w sobie talenty, których nie mają ich sprawni rówieśnicy, co z kolei daje dużo satysfakcji, wzmacnia wiarę we własne możliwości i mobilizuje do dalszej wytrwałej pracy. Ponadto przebywając w klasie integracyjnej dziecko z niepełnosprawnością może liczyć na pomoc dodatkowego nauczyciela, który pomoże mu w razie trudności - na przykład poprzez powtórzenie polecenia, pomoc w podejściu do tablicy, wyjście do łazienki. Jednak z uwagi na to, że w klasie może być nawet pięcioro uczniów z niepełnosprawnościami, nie wszyscy są obdarzani taką samą uwagą nauczyciela wspomagającego, co może doprowadzić do tego, że uczeń bardziej potrzebujący pomocy będzie zdany tylko na siebie, gdy nauczyciel wspomagający zajmie się osobą sprawiającą więcej kłopotu. Poza tym posyłając dziecko z niepełnosprawnością do klasy integracyjnej należy sprawdzić, czy szkoła na pewno jest przygotowana na przyjęcie uczniów o specjalnych potrzebach - na przykład czy jest winda, odpowiednio przystosowane toalety, specjalistyczny sprzęt, bez których bezpieczeństwo i komfort dziecka będą zagrożone.
Dzieci zdrowe w klasach integracyjnych
Nauka w klasie integracyjnej może przynieść wiele pożytku również dzieciom pełnosprawnym. Przede wszystkim przebywając na co dzień z osobami posiadającymi konkretne niesprawności, dziecko poznaje je, uczy się tolerancji i szacunku dla innych osób, bez względu na ich wygląd lub możliwości fizyczne; opiekuńczości, empatii, sposobów pomocy, tego, że wszyscy mają takie same prawa. Kontakt z osobami z niepełnosprawnościami sprawia, że dzieci stają się bardziej otwarte na innych ludzi, wyrozumiałe, cierpliwe, a obserwując ich codzienne zmagania uczą się pokory i wytrwałości w pokonywaniu własnych życiowych przeszkód. Ponadto spotkanie z osobą niewidomą lub z upośledzeniem umysłowym na ulicy nie budzi w nich obawy czy litości, ponieważ wiedzą, jak się zachować lub pomóc, jeżeli jest taka potrzeba. Posyłając dziecko do klasy integracyjnej należy mieć jednak świadomość, że kontakt z osobami z niepełnosprawnościami może być dość dużym obciążeniem psychicznym i fizycznym, szczególnie na początku wspólnej nauki.
Źródło:http://www.dobra-rada.pl
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 17:21 Dla zdrowych dzieci,kontakt z niepełnosprawnością może mieć duże obciążenie psychiczne ? Właśnie ja tego się boję,że dla mojego dziecka niepełnosprawnego kontakt z dziećmi uczęszczającymi do szkoły specjalnej będzie obciążeniem.
Trzeba tu mocno zaznaczyć,że do klas integracyjnych nie są przyjmowane dzieci ze ZNACZNYM stopniem niepełnosprawności a to znaczy że niektóre dzieci nie mogą być zakwalifikowane do klas integracyjnych.Do szkoły specjalnej chodzą dzieci ze wszystkimi stopniami niepełnosprawności.
Aby klasę integracyjną otworzyć,musi być najmniej troje dzieci niepełnosprawnych w stopniu lekkim i umiarkowanym,ze znacznym stopniem dziecko nie ma szans być przyjęte.
Szkoła specjalna jest wybawieniem dla dzieci ze znacznym stopniem niepełnosprawności,są tam dzieci bardzo upośledzone,są dzieci które gryzą kopią nauczycieli,a między nimi dziecko które jest grzeczne,spokojne,robiące postępy w rozwoju,,,ze zderzeniem poważnych upośledzeń ,zachowań których do tej pory nie znało,,,,jak się będzie czuć?jaki wpływ na dalszy rozwój to dziecko będzie mieć?
Jak każdy rodzic,i ja mam prawo wybrać dla mojego dziecka szkołę,która będzie dla niego najlepsza.
Tak jak rodzice dzieci ze znacznym stopniem wiedzą że dla ich dziecka nie ma innej szkoły jak specjalna,tak rodzice dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem wiedzą że dla ich dziecka najlepsza szkoła to ta w której jest nauczanie integracyjne.
Drobnyżuczku nie dopisałeś,że nauczyciele musieliby przejść szkolenia i podnieść kwalifikacje.
Ale czy tego chcą?
|
Taka tam dziura Postów: 153
|
Data: 25.01.2013; 17:58 Nikt na moje pytanie nie odpowiedział.
Wnioskuję, że twoje dziecko ma jakiś rodzaj upośledzenia umysłowego (nie wiem czy dobrze to nazwałem, więc proszę nie bić)
Ty jako rodzic, chcesz aby twoje dziecko poszło do normalnej szkoły.
Ja jako rodzic nie chcę.
Zaraz wyjaśnię dlaczego. Zawsze równa się do najsłabszego w klasie, a jeśli do klasy dołożysz kilku uczniów, którzy wymagają jeszcze większej uwagi, to niestety odbije się na poziomie nauczania.
Pomijam kwestie społeczne i psychologiczne.
Zobacz do czego doprowadziła poprawność polityczna w stanach. Jak tam spadł poziom nauczania bo każdy w klasie ma mieć ten sam poziom.
Jak chcesz ocenić takich uczniów? Normalnymi ocenami, to będą w ogonie klasy.
Specjalną skalą, to pozostali poczują się oszukani.
Do tego dochodzą koszty. Dwie nauczycielki mogą prowadzić dwie klasy po 30 uczniów. Tutaj mamy jedną klasę z 20 uczniami.
Niestety mój pogląd na edukację dzieci jest zgoła odmienny.
Klasy powinny być podzielone na płeć i na umiejętności dzieci.
Czyli mam 4-6 klas z podziałem na płeć plus każda płeć podzielona na 2-3 grupy w zależności wiedzy i intelektu.
Dlaczego na wiek?
Mimo ogromnych wrzasków lewicy płci nie są takie same i nie rozwijają się identycznie. W różnym wieku różny materiał jest lepiej lub gorzej przyswajalny.
Dlaczego podział na umiejętności?
Każdego z nas interesują różne rzeczy, po co ma się uczyć wszystkiego na poziomie wysokim, czasem wystarczy tylko wiedza ogólna.
Skoro komuś lepiej wchodzi matematyka niż koledze, to należy mu stworzyć warunki. Może z biologi będzie w słabszej grupie?
Niestety, ale jeśli chcemy stworzyć równe warunki dla każdego, kończy się to tym, że wszyscy są na poziomie najsłabszego.
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 18:13 Zastanów się nad sobą! i pomyśl kto jest gorszy Ty czy dzieci niepełnosprawne.
Czysty rasizm,,,
|
Taka tam dziura Postów: 153
|
Data: 25.01.2013; 18:25 W którym miejscu powiedział coś co zakrawa o rasizm?
Po drugie w którym miejscu powiedziałem, że ktoś jest gorszy?
Dlaczego mnie obrażasz? Czy ja kogoś obraziłem?
|
czecho:) Postów: 49
|
Data: 25.01.2013; 18:35 Anty ,przypuszczam ,że to nie było do Ciebie :)Chyba błędne Twoje przypuszczenie ....tak mi się wydaje .
Czytaj powyżej !
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 19:32 Każdy rodzic ma obowiązek posłać dziecko do szkoły,ale ma też prawo wybrać szkołę w której dziecko będzie dalej mogło się rozwijać.Taką szkołę która umożliwi mu prawidłowy tok nauczania.
Nie ja wymyśliłam program nauczania integracyjnego,ale to się sprawdza,i każde miasto które dba o swoich mieszkańców,szczególnie o tych najmłodszych jak i niepełnosprawnych,powinno wdrażać do szkół(wystarczy jednej)ten program.
Toleruje się geje i lesbijki,chce się dawać wybór zabić czy nie (aborcja),chce się zalegalizować marihuan,buduje się banki galerie olbrzymie sklepy itd,a mówi się nie dla klas integracyjnych!
Miasto z zapałem,,,,do czego pytam się?
|
domowa Postów: 2945
|
Data: 25.01.2013; 19:34 Tak anty,moja córka ma opóźnienie umysłowe w stopniu lekkim.
|