Organizacyjne trzęsienie ziemi w UM
Wyświetleń: {%ile_wyswietlen}
28 maja 2007
1 czerwca Urząd Miejski czeka organizacyjne trzęsienie ziemi. W miejsce referatów powstaną wydziały, zmienią się kompetencje burmistrzów. Część szefów obecnych referatów straci funkcje kierownicze.
Burmistrz Marian Błachut zmiany w strukturze organizacyjnej urzędu zapowiadał jeszcze przed wyborami. Podpisując stosowne zarządzenie, 1 czerwca swoje pomysły formalnie wprowadzi w życie.
Na dobre ze struktury urzędu zniknie pojęcie referatów. Podstawowymi komórkami magistratu będą teraz wydziały, w niektórych prócz nazwy nic się jednak nie zmieni. Ale są też większe zmiany. W jeden wydział zostaną scalone trzy referaty: inwestycji i rozwoju miasta, utrzymania zasobów komunalnych i zamówień publicznych. Ta komórka będzie nosić nazwę wydziału inwestycji, remontów i zamówień publicznych. Ważne będzie powstanie całkowicie nowego wydziału – strategii i rozwoju miasta, powołanego w celu pozyskiwania środków zewnętrznych i opracowywania planów wieloletnich. Nie będzie zapowiadanego przez burmistrza wydziału promocji miasta, jak tłumaczy – ze względu na braki lokalowe. Wydziałami pokierują naczelnicy.
Wiele emocji wzbudzają plany obsadzania stanowisk naczelników wydziałów i kierowników biur. Jedni czują się docenieni, a inni pokrzywdzeni reorganizacją. Naczelnikiem dużego wydziału inwestycji, remontów i zamówień publicznych zostanie Renata Rus, dotychczasowa inspektor w referacie inwestycji, a jej zastępcą – Ewa Dzida, przez ostatnie lata kierownik referatu utrzymania zasobów komunalnych. Pełniący do tej pory funkcję kierownika referatu inwestycji Ryszard Wiewióra będzie pracować tylko jako inspektor. Na szefa wydziału organizacyjnego i kadr wytypowano Andrzeja Polaczka, który ostatnio pracował w UZK. Wcześniej tą komórką kierowała Małgorzata Sielka; zmieni stanowisko na kierownika biura zarządzania kryzysowego. Naczelnikiem nowego wydziału strategii i rozwoju miasta wyłoniono w konkursie Grzegorza Wąsika, ostatnio kierownika referatu rozwoju miasta w oświęcimskim ratuszu. Pozostałe komórki urzędu prawdopodobnie nie zmieną kierownictwa.
Zaskakuje znaczne zwiększenie bezpośrednio podległych burmistrzowi wydziałów. Osobiście będzie nadzorował wydział strategii, wydział urbanistyki i tak jak do tej pory, wydział ochrony środowiska.
Reorganizacja pracy ratusza ma kosztować nie więcej niż 180 tys. zł.
Więcej czytaj w Gazecie Czechowickiej.
Powrót