Wiadomości

  • 5 lutego 2014
  • 16 lutego 2014
  • wyświetleń: 1744

Z czym do rzecznika konsumentów

Lista problemów z jakimi mieszkańcy naszej gminy zgłaszają się do Ireny Krzanowskiej - powiatowego rzecznika konsumentów - jest bardzo długa.

Rzecznik Konsumentów, Irena Krzanowska
Irena Krzanowska - Powiatowy Rzecznik Konsumentów · fot. www.um.czechowice-dziedzice.pl


- W ubiegłym roku czechowiczanie skarżyli się m.in na świadczone usługi telekomunikacyjne - mówi rzecznik Irena Krzanowska. Zarzuty dotyczyły formy zawierania umowy, prowadzania abonentów w błąd co do właściwości operatora z którym zawierali umowę szczególnie na odległość, formy zawarcia umowy pisemnej (wielkość czcionki, układ graficzny tekstu, przerzucanie istotnych elementów umowy do regulaminów, załączników).

- Kilka spraw dotyczyło reklamacji obuwia, pieca centralnego-ogrzewania czy mebli. Skargi dotyczyły reklamacji z tytułu m.in niezgodności towaru z umową lub w związku z gwarancją. Pojawiły się również problemy dotyczące usług remontowo-budowlanych. Chodziło m.in. o jakość świadczonych usług czy też żądania pełnej zapłaty za nieprawidłowo wykonaną usługę - dodaje Irena Krzanowska.

Kilka zgłoszonych spraw związanych było z zawieraniem umów poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli zakupy na pokazach, prezentacjach itp. Ta oferta skierowana jest przede wszystkim do osób starszych, które trudniej opierają się namowom robiących profesjonalne wrażenie prezenterów.

Wśród problemów zgłaszanych przez mieszkańców czechowickiej gminy znalazły się m.in. odmowa przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego oraz nieskuteczne usuwanie wad.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białejprzy ul. Piastowskiej 40, tel. 33 813-68-76, e-mail:rzekons@powiat.bielsko.pl

Raz w miesiącu Irena Krzanowska pełni dyżur w Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach

SK / czecho.pl

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.